Kilometer vreten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu Kilometer vreten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu

Kilometer vreten

Door: Wieneke en Sander

Blijf op de hoogte en volg Wieneke, Sander, Frederique, Yves

24 Oktober 2004 | Australië, Sydney

Yepperdeflepper. Na een weinig slaap en een harde kont zijn we in Darwin gearriveerd. Wist u dat: "Darwin dichter bij Jakarta ligt dan bij Sydney". "Het altijd warm is in Darwin"

Wat hebben we allemaal uitgespookt op de weg naar de stad vernoemd naar ome Charles. De eerst stop was bij een prachtig regenwoud met een nog prachtigere waterval en nog meer euhh... prachtige bloedzuigers. Onze hele bene zaten onder en het leek wel of we op een slachtveld waren geweest. Dan maar door naar Mount Suprise. En de suprise was er, binnen no time kregen we 2 meter lange pythons rond onze nek gedrappeerd. Zelfs Wien heeft zich over haar doodsangsten moeten heen zetten.

Een van de avonden hebben we in het plaatsje Croydon gesplapen, na een zoveelste zonsondergang hebben we ingecheckt in ons "Hotel". Croydon is zo groot als een schoenendoos met 4 huizen en het eerder genoemde hotel. In casa ghostana lag ook een knippelsboek. Dat had het Wienertje beter niet kunnen lezen. Zaten namelijk alleen maar knipseltjes in van kranten over een geestverschijning in het hotel die al door vele was waargenomen. Het gevolg kunnen jullie natuurlijk al raden. Een bange Wieneke die een hele nacht heeft wakker gelegen en die een wel-slapend Pommetje bij iedere kraakje, om de 10 seconden, wakker maakt.

Na ook dit drama overleeft te hebben en heel veel eindeloze, niets omvattende kilometers zijn we uiteindelijk, na 3 dagen bussen in Darwin aangkomen.

Niets minder als Kakadu National park wachtte daar op ons. Bepakt als twee echt Crocedile Dundees en Steve Irwens zijn we rivieren bergen, beekjes en canyons afgestuind op zoek naar het plaatselijke Wildlife.

En op eens was hij daar; een croc van zeker 4 meter. Meteen zijn we het water ingesprongen en hebben we in een gevecht op leven en dood van minimaal een half uur "Dillie" overwonnen en een kopje kleiner gemaakt. Zo gepiept......ok, ok...mischien is het iets anders gegaan. Wij zaten in een bootje en hebben de krokedillen van een afstandje bekeken, maar ook dat is spannend.

We hebben in de buitenlucht geslapen tussen de Dingo's, possums en vleermuizen en heerlijk in meertjes gezwommen.

Morgen gaan staat Litchfield park en de tocht richting Uluru op het programma, het echte midden van Australie.

Tot later.

• 24 Oktober 2004 - 08:24

T Saan:

da kupke van Wien bij die slang.. meesterlijk! have fun down under! x

• 24 Oktober 2004 - 10:36

Zusje Veerle:

hey wien en sander alles goed daar ik heb gelezen wien dat je niet kan slapen omdat daar spookte in die hotel, en sander hoe voelt die slang raar aan of niet en wat voor slang was dat, en wien zijn dat je voeten erg voor je dat je pijn hebt en sander was die pizza lekker, nou goed dan succes verder met jullie leven doei =xxx= veerle pootje van chouffe

• 25 Oktober 2004 - 06:22

Frans:

Hallo jullie, Wien wat dapper met die slang. Ellie zou hem (of haar) op de grond hebben laten vallen. Ik had niet verwacht dat jullie zo bijgelovig zijn. Goed ik zie dat jullie je nog steeds vermaken. Veel plezier en tot horens, en schrijfs

• 25 Oktober 2004 - 06:59

Maarten:

Behoorlijk avontuurlijk zo vroeg op de morgen.... Ik ben niet verder gekomen dan de doucheslang vanochtend.
    groeten Maarten

• 25 Oktober 2004 - 10:24

Rianne:

hi pom en wien,
    wat zien jullie er gelukkig uit! top. wien wat een overwinning die slang om je nek. 't blijft super om jullie zo te volgen. liefs Rianne

• 25 Oktober 2004 - 14:17

Roos:

Dag Buschauffeur met vriendin!Heerlijk die foto's en die verhalen! Goor man die bloedzuigers, doet dat niet pijn?

Verheug me al op jullie volgende bericht!

• 25 Oktober 2004 - 14:18

Roos:

Verheug me al op jullie volgende bericht!

• 25 Oktober 2004 - 20:16

Oma Nelly:

Wien en Sander,
    dit neemt niemand jullie meer af!
    Geniet van iedere minuut!

• 26 Oktober 2004 - 13:50

Claudia En Marco:

Hay,

Jullie downunder wij een paar kilometers verderop in China. We zijn aanbeland in het zuiden van China na het bezoeken van onder meer beijing, xia, chengdu, lijang, dali, kunming (zoek maar op in de south east asia shoestring! Nu nog enkele daagjes Yangshou en dan op naar Hong kong. Als je tijd over hebt is China absoluut een aanrader: leuke mensen (erg veel ook) en leuke avonturen te beleven. Geniet nog van jullie reisje en doe de geesten de groeten als je ze tegenkomt!

• 26 Oktober 2004 - 16:25

Sander & Laura:

Hey Sander & Wien,

Wat een mooie foto's. Zo te lezen beleven jullie ook in het meer westerse Australie ook nog voldoende. Krokodillen lijken me ook machtig om te zien. Veel plezier nog met zn 2en en doe Steve de groeten van me.

See ya mates!!

• 27 Oktober 2004 - 07:22

Jessie En Chris:

haha vette foto's! veel plezier verder!

@Ellie,

Nog bedankt voor het nummer van de stratemaker. Terras ziet er super uit. Als je nog eens in de buurt bent moet je maar komen kijken!

Groetjes,

Jessie en Chris

• 27 Oktober 2004 - 10:29

Sanne:

Wien, Pom, jullie verzoek is uitgevoerd! Rekening komt tzt ;)
    Dan weten jullie wel wat ik bedoel neem ik aan (zie ook email)

• 27 Oktober 2004 - 20:14

Marielle:

Lieve Wien en Pom,

Wat hebben jullie het toch geweldig samen!! Kreeg gewoon kippevel bij de laatste foto 'Happy in love' SUPER om jullie zo gelukkig te zien daar aan de andere kant van deze aardbol! Maar ik moet zeggen dat ik al wel een beetje met aftellen ben begonnen hoor....lijkt me heerlijk om straks weer ouderwets met jullie te kunnen kletsen en geinen!!

Nou lieve Wien en Pom, ga lekker door met GENIETEN van alles om jullie heen en vooral VAN ELKAAR!!

Veel liefs,
    Tim en Marielle

• 27 Oktober 2004 - 21:30

Edwin Vaan 't Mecc:

Hoi Wien en Sander, Leuk om weer nieuwe foto's van jullie te zien maar Sander zal toch even langs een kapper moeten als hij in januari weer rondleidingen in het MECC wil geven. Anyway, take care, pas op met die Crockies en tot in december (wij tellen hier ook af!) Oh ja, dit is even misbruik van dit forum want hiervolgt een bericht voor Frans Pommé : Frans, kun je mij even je e-mailadres op Kreta sturen naar e.ummels@mecc.nl want ik heb een vriend die naar Kreta wil emigreren en daar advies over wil hebben. Alvast bedankt.

• 28 Oktober 2004 - 12:32

SAAN:

ik zit hier achter de pc naar de webcam te kijken van de kroeg waar jullie nu zijn, lache! ik heb trouwens net een liedje voor jullie aangevraagd met boodschap er bij, ben benieuwd of jullie dat nog horen (Run DMC for old times sake)

• 29 Oktober 2004 - 07:59

Wim:

Hartelijk dank voor de leuke verrassing (boeket) dat ik van jullie heb mogen ontvangen. Mijn afscheidsreceptie was vorige week donderdag samen met Peter.Laten we afspreken dat we elkaar volgend jaar treffen om bij te kletsen. Op de site van Kirsten kunnen we lezen over romantiek in Australie maar ik zie dat ook jullie "still happy in love" zijn. Hartstikke mooi allemaal. Ik kan nauwelijks wachten om met Marijke de sfeer daar te gaan opsnuiven. Groetjes uit Voelender.

• 01 November 2004 - 15:55

Veerle:

dank je wel van die kaart van die road trains er op staat en ik heb ook een leuke mop die komt er nu aan:vraag waarom is een dom blondje zo teleurgesteld als ze terug komt van haar reisje in londen? antwoord:ze komt erachter dat BIG BEN een klok was. en dat wzas het een leuke mop he dat vind ik van wel doei veel geluk nog he kusjes =xxx= zusje veerle en een pootje van chouffe

• 03 November 2004 - 14:30

Mariet En Loek.:

Wij hebben jullie kaart ontvangen bedankt.Blij te horen dat Sjtuf goed opjullie past.We genieten van de reisverslagen en de foto,s.Nog veel plezier met het vervolg van de reis.Tot ziens in december.

• 03 November 2004 - 20:31

Saan:

hee vriendjes, kerst is dan eindelijk rond! maar we zien ons vast van te voren.. geniet nog 1.5 maand, ongelooflijk dat jullie al 5 mnd weg zijn..hier in Nederland missen jullie niks, t is een zootje hier dus doe vooral rustig aan in de paradijslijke oorden
    x vaan mich

• 04 November 2004 - 08:07

Michel:

he top,
    hoop dat alles goed gaat met jullie

ome michel