Heel veel rood zand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu Heel veel rood zand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu

Heel veel rood zand

Door: Wieneke en Sander

Blijf op de hoogte en volg Wieneke, Sander, Frederique, Yves

06 November 2004 | Australië, Sydney

Haaaaa, we zijn weer terug in de bewoonde wereld. 22 dagen Outback zitten er op. Van gat naar gat gereden (okay, okay Darwin is best groot) en nu zitten we ergens langs de grote oceaan straat.

Vanuit Darwin zijn we met de Waywards bus richting Alice Springs vertrokken. We hebben 4 heerlijke dagen in meertjes, poeltjes, watervalletjes en kreekjes doorgebracht. In de gebruikelijke hitte is dat natuurlijk steeds weer een verademing.
Als echte entertainers hebben we de hele bus vermaakt met Big Bus Bingo, raadje plaatje en andere vervelende spelletjes.

Natuurlijk hoort bij dit soort tourtjes ook eten op niveau. Gebruikelijk is dat de tourguide aan het eind van de dag een lekker maaltje kookt wat de gasten (lees wij) op eten. Nou mooi niet, onze "Matty" was liever lui dan moe. Hoe hij het gefixt heeft weet nog steeds niemand, maar een half uur naar aankomst op onze campingground (letterlijk in de middel-of-no-where) werden 10 heerlijk pizza bezorgd met een autootje. Tja en dan klaagt een echt pommetje niet.

En dan was daar Alice Springs. Hmmm het is dat Uluru/Ayers Rock/De rooie rots een uitvalsbasis nodig heeft anders zou volgens mij niemand het bezoeken. Niks te doen, op de kroeg Bojangles na dan. Het leuke aan deze kroeg is, en ja sommige van jullie weten dit al, dat alle escapades van de mensen in de kroeg te volgen zijn via internet. Chris heeft ons blij gemaakt met een telefoontje al daar, Sanne heeft een plaatje aangevraagd via internet en van Kim hebben we een sms-jes mogen ontvangen.

De dag er na begon onze Uluru tour. Lekker de echte ruige natuur in. En dat hebben we geweten. Grote comotie op het dames toilet. De beetje trouwe lezer weet al wat er aan het handje was; juist Sjaak slang was op bezoek al daar. Maar redding was na bij. Doorgewinter als dat de Poms inmiddels is in slangenbezwering, heb ik, gewapend met een prullenbak, de slang netjes naar buitengewerkt. Training on the job zullen maar zeggen. Geslapen hebben we in Swags, een soort outdoor slaapzak met stevige bodem, onder de sterren hemel naast het kampvuur.

En dan was er Uluru zelf dan, bekent van televisie en uit de bladen. Wat moeten we er van maken. Hij is groot, rood en en indrukwekkend. Het was na Sepilok (Orang-Utans)en Ankor Wat een van de dingen die we gezien moesten hebben, en het was het waard.

En toen op naar Coober Pedy, het wause Opal stadje waar iedereen onder de grond leeft en waar Mad Max 3 is opgenomen. Ook wij hebben daar in een grotje onder de grond geslapen. Wien wellis waar met klamme handjes vanwege haar grottenangst, maar verder was alles prima.

En nu in het zuiden is het regenachtig, herfstig weer. Adelaide is echt een prima stadje en echt de moeite waard om te bezoeken. Melbourne moeten we nog zien en dan door naar New Zeeland.

Dat was het weer, De groeten

  • 06 November 2004 - 09:46

    Frans:

    Hoi, weer als eerste. Ik hoop dat jullie een slangevel of een stuk rode rots voor me meebrengen. Ik hoop dat je ons mailtje met de foto's hebt ontvangen. Sinds gisteren regent het hier eindelijk. Nog twee weekjes en dan gaan wij weer naar Hollandertjes land. Veel plezier verder.

  • 06 November 2004 - 09:57

    Martijn En Shirley:

    He stoffige rooie outbackers! Volgens mij gaat het jullie goed! Hier in Hollande triest en koud. Theo van Gogh vermoord, Gerrie Kneteman tijdens het fietsen hartaanval en de trajectcontroles op de A12 en A4 een succes! Dus je kunt je voorstellen dat we af aan het tellen zijn voor onze vakantie. Wanneer zitten jullie in Melbourne? We horen of lezen het wel.
    Heel veel groetjes vanuit het herfstige Alphen. Tinus en de Shirl.

  • 06 November 2004 - 11:49

    Veerle:

    hoi wie en pom leuke foto van jou wien en sexy zelf en is dat sander op die spring in de water,vonden jullie die mop leuk, ik denk het van wel en over 22dagen dan zie ik je weer wien en sander en ik kan niet meer wachten tot dan kusjes doei=xxxx= veerle en pootje van chouffe +
    de rest

  • 06 November 2004 - 20:51

    Rianne:

    he wien en pom, lees ik dat goed van Veerle, 'over 22 dagen zie ik jullie weer'. Ik weet niet precies wanneer we jullie weer live kunnen begroeten, spreken en knuffelen? tot snel en lekker genieten nog in N-Z.

  • 06 November 2004 - 22:54

    Veerle:

    hoi allemaal ik weet niet zeker dat het over 22 dagen sander en wien zullen zien en ik weet het niet mensen doei dikke knuffel veerle + de rest

  • 07 November 2004 - 14:21

    Saan:

    hee Wien en Pom, ligt t aan mij of worden er steeds minder fotokes geplaatst? ik zie ze wel eind dec/begin jan! Veelplezier nog de laatste 1.5 maand
    @ Rianne>>21 december worden de globetrotters terug verwacht..

  • 07 November 2004 - 18:40

    Elly:

    lieve alle 2
    Wij zijn na het telefoontje van vanmiddag nog weggeweest en hebben een mooie dag-tocht gemaakt
    Het is weer prima weer 24 graden.De peos is gestoken en heeft nu een hele dikkke hals. Ze eet ook alles wat kruipt en vliegt.Leuke foto's trouwens,vooral de duik.kusjes

  • 09 November 2004 - 15:38

    Rien:

    Naar ik verneem gaat het jullie nog steeds groots.
    Anders is het met mij. Ik loop te worstelen met een flinke griep. Hoofdpijn [en det wil get zegge mit zônne flinke kop wie ich dèm höb], lopende neus zie vorige opmerking, maar dan met neus [] hoesten, spierpijnen, enfin je kent dat heus wel. Tot overmaat van ramp, begaf mijn puter het. Daarom dat ik zolaat reageer. By the way, hartstikke bedankt van die kaart die jullie mij gezonden hebben
    Het gaat jullie goed, nog de resterende dagen.
    Tot mailse, Rien. X

  • 10 November 2004 - 12:21

    Marie-josée:

    Ha bijna teruggeres, heb al heel veel foto's gezien van het rode zand gemaakt door Daan(Wien die ken je nog van het godshuis)en Wendy zei hebben hetzelfde traject afgelegd als jullie nu doen, mooi hoor. Wij trampelen ons wel door de herfst Floor en ik, iedere dag een frisse neus, behalve vanochtend toen regende het te hard. Nieuwste speelgoed, kastanjes en noten keihard door de gang maakt lekker lawaai! Vindt ze leuk.Bedankt voor de kaart en tot gauw
    xx neusje

  • 11 November 2004 - 08:22

    Monique:

    Zo te zien is er na al die tijd reizen nog niets veranderd, jullie genieten nog steeds. Ook vooral blijven doen de rest van de tijd. Want voordat jullie het weten staan jullie weer in ons kikkerlandje. Bij het MECC alles verder goed bij ons (MHS) erg druk. Tot gauw.

  • 11 November 2004 - 11:48

    Sander & Laura:

    Wiener & Pommer!! Vraag me af of jullie strax weer kunnen wennen aan dit vlakke landje, na al hetgeen je daar gezien hebt.Prachtig gewoon!!Aanstaande zaterdag ga k met mn broer naar voorlichtingsdag over backpacken in Australie. Kan dus zijn dat we wanneer jullie terug zijn ook even jullie aan de tand willen voelen. Haha. Maar goed dat is voor later. Geniet dr van daar Down Under. En geloof me t mooiste komt nog, NZ is overweldigend mooi.

    Groetjes Laura & Sander (oehoe)

  • 11 November 2004 - 15:40

    Robin:

    heey, wieneke & sander veerle is heel blij als jullie weer thuis zien en en iedereen zal blij zien tot voor de kerst gr van nederland

  • 12 November 2004 - 11:58

    Meneer Henk:

    Ik heb samen met Veerle foto's bekeken. Ik vindt het geweldig wat jullie meemaken. Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers, maar ik gun het jullie van harte. Groetjes uit het zonnige maar wel een beetje koude Roermond.

  • 12 November 2004 - 18:19

    Agnes:

    jag tänkte jag skulle skriva på svenska så får ni se hur roligt det är när man inte förstår!

  • 12 November 2004 - 18:29

    Agnes:

    beautiful pictures!!
    when are you coming to sweden! I am longing for you two when I see the photos!!I "vill ha" you two in sweden someday!
    best wishes.
    agipagi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wieneke, Sander, Frederique, Yves

De Pommetjes beginnen aan een nieuw avontuur. In middels is ons reisteam versterkt met Yves en Frederique.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 51468

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Four feet high and rising

09 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Duiken en luieren in de tent

Landen bezocht: