Chasing the Kiwi\ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu Chasing the Kiwi\ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu

Chasing the Kiwi\

Door: Wieneke en Sander

Blijf op de hoogte en volg Wieneke, Sander, Frederique, Yves

16 November 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

Houwdie,

Zo dat was Australie en nu hebben we nog een paar dagen over voor Nieuw-Zeeland. Waar waren we gebleven. We hebben onze laatste overtocht niet zonder slag of stoot gemaakt dus effe up-daten.

Vanuit Adelaide hebben we een auto gehuurd om de Great Ocean Road te bedwingen. Samen met Sophie (Engeland) and Ian (ook Engeland) hebben we 4 daagjes getourd. Oorspronkelijk hadden we maar 3 dagen gepland, maar ja als je bij iedere molshoop stopt om vervolgens zoveel foto's te maken dat de gemiddelde Jap er jalours op is, dan duurt het wel even.

Op het gebruikelijke "Wildlife" na (lees: Pinguins, slangen, bandicots, koala's, Roo's en papagaaien enz.), hebben we ook nog de 12 vrienden van het laatste avondmaal gezien. Regelrecht bedrog was het. Ze noemen het "the 12 apostels" maar het zijn er maar 7, hmmmm, moet ik toch maar eens een briefje over schrijven.

Tja en dan moeten we nog het volgende vertellen. Hou je vast: We hebben een nachtje in de gevangenis geslapen. In een koude cel, op 2 harde bedjes.... En waarom?? Nou er was een hostel dat heette "the Jail" en het was een oude omgebouwde gevangenis. Hahahaha.

Na een "real" golfsurf avontuurtje in Torqua, meer verzopen dan gesurft by the way, was daar Melbourne. Ach een leuke stad maar de natuur trekt ons meer in middels. Vanuit Melbourne ging onze vlucht naar Christchurch, de 2 na grootste plaats in Nieuw Zeeland. Laten we zo zeggen, twee keer een scheet laten en je ben er doorheen. Stad is werkelijk een compliment, want Voerendaal heeft gegarandeerd meer inwoners.

Via de Trans-South-Alp express naar Greymounth gereisd en vervolgens door naar Franz Jozef.

En ja, vers van de pers, want we zijn net pas terug, het nieuwste nieuws. Vanochtend zijn Wien en de Pom gletsjers gaan beklimmen. Als en ervaren alpinist heeft Wien zich in spelonken laten zakken, heeft ze trapjes uitgehakt en zijn we van natuurlijke glijbaantjes afgegeleden. Ok ok, mischien was het allemaal ietsiepietsie minder spectaculair maar leuk en mooi was het zeker.

Morgen gaan ik Bungee-Jumpen!!! Ellie en Denise... tegen de tijd dat jullie hebben gemaild dat ik het niet moet doen, zit het er waarschijnlijk al op. Hahahaha lang leven het tijdverschil. De groeten wederom.

Oja, ben de disk met foto's vergeten maar die probeer ik er vanavond op te zetten. Sjek later dus nog effe voor een foto up-date.

• 16 November 2004 - 06:16

Jessie En Chris:

We zijn benieuwd naar de foto's!

Veel plezier in kiwi-land verder.

Groetjes,

Jessie en Chris

• 16 November 2004 - 08:33

Sanne:

wederom>> Sjiek en jaloers! enjoy the kiwi's (jullie liever dan ik haha) en tot gauw x

• 16 November 2004 - 09:14

Hanneke:

Ha die Sander en Wieneke!
    Het ziet er weer MEGA uit allemaal... gaat dat nou niet vervelen.. al dat reizen?!!? haha.. denk het niet hè?!
    Nou, GENIET er nog "even" van!! VEEL PLEZIER NOG! En Sander; leuk dat je er weer bent in Januari!

Groeten,
    Hanneke

• 16 November 2004 - 09:32

Riet:

Hoi Wieneke en Sander,

ja ook van Inkoop nog een berichtje. Ik lees alles en geniet best van jullie uitspattingen. Hier is het
    zeer relatief rustig. Ik
    kan alle wijzigingen echt niet via internet laten weten, dus dat hou je nog tegoed. Geniet met volle teugen, het is zo weer om. groetjes Riet en inkoop/stores

• 16 November 2004 - 09:51

Toine En Nicole:

Tsja hela...!!! wij zijn al weer terug van onze honniemoon en jullie zijn nog steeds op reis!!! niet tegeloven zeg!! SANNE: mail ons snel even!! errug belangrijk! toinenicole@hotmail.com

• 16 November 2004 - 19:32

Tante Gerda:

dit is de eerste keer dat ik dit zie en veerle en ik hebben jullie foto gezien en het was heel mooi te zien en jullie hebben maar goed in nieuw zeeland,hier is het koud en vies is daar ook bij jullie ook zo vies en nat,we gaan nog andere foto's bekijken en we hopen dat alles goed daar heel veel plezier in nieuw zeelnad en groetje van tante gerda + de rest=xxx= en een pootje chouffe

• 16 November 2004 - 20:05

Ellie:

sander, heb je dat echt gedaan ?vreselijk.Ik hoop dat alles goed is afgelopen.We vertrekken overmorgen met de boot.Onze laatste groetjes uit Kreta.

• 17 November 2004 - 11:02

Shirley & Martijn:

Ha Wien & Pomsch,
    Leuk van jullie te horen op onze eigen site! Lachen he, dat we op deze manier met elkaar kunnen communiceren. Zoals jullie zullen begrijpen zijn wij aan het aftellen... Wien wat een super tip die Hello Kitty winkel.... ga ik even shoppen. Let's keep in touch en wij eten een kiwi op jullie! XXX Shirl & Tinus

• 17 November 2004 - 11:06

Saan:

Tinypinie wat is je website? kan ik jullie een beetje volgen op reis ;)

gruus van Sanne

• 22 November 2004 - 21:32

Oma Nelly:

Ik vind het geweldig dat ik, ondanks de afstand, toch alles kan zien en lezen wat jullie allemaal beleven! De tijd vliegt snel:geniet er nog van! Hopelijk snel weer een bericht van jullie mét foto's. Groetjes, ook van Charlotte

• 24 November 2004 - 12:44

Marie-josée:

Ja of die van jullie nou Kiwi lust, ik betwijfel het, maar er wordt nog altijd meegekeken wat er gegeten wordt, niet lekker dan schudt ze met haar pootje. Leuke foto's en Wien wat weten wij niet Hello Kitty winkel, shop till we drop????
    xx en een neusje van Floor

• 30 November 2004 - 04:59

Shirley En Martijn:

WANNEER IN SYDNEY??

Hai Pom en Wien,

Laat ons even per email weten wanneer jullie precies tijd/plaats etc in Sydney zijn.

Wellicht kunnen we ons treffen. We zijn waarschijnlijk 3 of 4 dec in Sydney. Zou supergaaf zijn!!!!!!

Groetjes Martijn en Shirley.