Eens een keer iets anders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu Eens een keer iets anders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu

Eens een keer iets anders

Door: Wieneke en Sander

Blijf op de hoogte en volg Wieneke, Sander, Frederique, Yves

10 December 2004 | Thailand, Bangkok

Beste trouwe lezertjes en lezeressen,

We gaan het in dit laatste berichtje over een andere boeg gooien. Waarom?? Nou de reactie animo is sinds de laatste 2 berichten danig gedaald En het is natuurlijk het laatste bericht dus een speciale gelegenheid.

Ok, ok effe in het kort. Na Nieuw Zealand zijn we vanuit Auckland gereisd naar Sydney. Daar hebben we Martijn en Shirley getroffen en hebben we (bijna) 2 dagen lol gehad. Nog gauw onze Opera-house en Harbor Bridge fotootjes geschoten want dat hadden we vorige keer verzuimd.

Daarna zijn we onze weg vervolgt via Taiwan naar Hongkong. Hier hebben we een nacht doorverbracht op de overheerlijke stoelen van de vertrekhal op het vliegveld. s'Ochtends lekker de stad in om daar drukdoende chineesjes levende kikkers en andere snuisterijen te zien kopen voor ontbijt. GRrrrrrrr. Mijn maagje keerde bijna om. Hongkong is een grapige mix van zeer Aziatische en Europese dingen. En toen?? Toen zijn we via Bangkok nog effe naar onze favorite eilanden in Thailand gegaan, en daar zitten we nu.

Zodat was het fun gedeelte, nu over tot business. Omdat we alle reacties altijd leuk hebben gevonden, hebben de Wien en Pom bedacht dat het leuk zou zijn om een "wienekeensander.waarbenij.nu quizzzzz" in het leven te roepen. Iedereen mag 1 keer mee doen en de winnaar of winnares krijgt van ons een prijs die we uit een van de landen mee hebben gebracht. Alle vragen zijn terug te vinden op onze site, op internet of in de bieb. De MECC-ers kunnen deze quizz gewoon onder werktijd doen. Ik heb effe met Erik gemaild en die vond dit geen probleem. Voor de moeilijke vragen kan de hulp van Simon gevraagd worden. De antwoorden op de vragen kunnen tot 21 december gestuurd worden naar pomsch@hotmail.com.

Daar gaan we dan:
1. Hoe heet de prachtige baai in Vietnam waarin naar verluid meer dan 3000 eiland liggen?
2. Hoe heet de geweldige mevrouw die op Floortje (onze poes) past?
3. Naast Uluru/Ayers Rock/de Rooie Rots ligt een groep rotsen die de Olga's wordt genoemd. Echter er ligt op ongeveer 20 kilometer naast Uluru nog een nagenoeg gelijksoortige, maar volledig onbekende rode rots. Wat is de naam van deze rots? (internetvraag).
4. Welke beest hebben we niet gezien:
5.Wanner komen wij terug van onze reis
a)19 december
b)21 december
c)nooit
6.In welk land ligt het betoverende Ankor?
7.Wat is de bijnaam van de omgebouwde mannen in Thailand?
8.Wat is de naam van het jungle kamp dat wij bezocht hebben in de diepe jungle van Malaysia.
9.Welke munt eenheid heeft Vietnam?
10.Hoelang is een chinees.
11.Wie is de officieuze ambassadeur van Hongkong (bekende ster)?
12. In welke plaats hebben wij het meest vreselijke eten ooit gehad?
13. Wat is het meest gefotografeerde verkeersbord in Australie?
14. Hoe heet de, van Trivant bekende, zingende Dingo uit Alice Springs? (Internet vraag).
15. Wie heeft de meeste reacties op onze site achtergelaten (dit bericht niet meegeteld)?
16. Tot slot de benaderings vraag: Hoelang is het haar van Sander op dit moment?

Zo dat was hem, veel suc6. Wij hopen op veel inzendingen, de prijs is de moeite waard. Als je toch bezig bent, laat dan ook effe een berichtje op de site achter, vinden wij leuk.

Nog effe wat vluchtgegevens voor de geinteresseerde. We arriveren op zondag 19 december om 09.10 uur met CI 65 van China Airlines (dit is 2 dagen eerder als voorheen gepland). Hopelijk mogen we iedereen weer snel begroeten. Nog veel plezier met de nieuwe foto's.

Wij gaan nog even het strand op. Doei Wieneke en Sander.

• 10 December 2004 - 10:47

Kim (vanuit Het MECC):

Beetje jammer dat je het antwoord van de vraag wanneer jullie aankomen al verklapt. Verder hebben gaan we hier teams opstellen (Simon zit in mijn team)en mogen we van Erik de rest van de dag hieraan besteden....(oké misschien is dat laatste niet helemaal geloofwaardig!!!) Ik ga snel aan de slag! Liefs Kim

• 10 December 2004 - 11:11

Saan:

leuk! ik ga meteen kwizzen aangezien t vrijdag is en ik geen zin heb om te werken ;) goed nieuws trouwens van de 19e! tot gauw dus!

• 10 December 2004 - 11:37

Roos:

Ho ho, ik kan ook een en ander onderwerktijd invullen. Dit is niet alleen besteed aan Mecc-ers!

Ga er maandag eens mee aanslag!

Geniet nogmaals van de laatste dagen!

Het aftellen is begonnen!

• 10 December 2004 - 14:06

Marie-josée:

Ja hallo zeg, daar zullen we Floor een aanzetten kan ze daar eens haar poezehoofdje overbreken in plaats van achter kurken noten en balletjes aan te rennen. Dit weekend zullen we haar reiswieg maar uit de kelder halen wat zijn die maanden vlug gegaan. We zullen onze Mis Toetsie, Doediebapske, Mis Flora oftewel Floortje heel erg missen, maar jullie zijn er weer bijna. Sander je weet toch dat je schweiermam een elastiek voor je gekocht heeft! Ja, Ja we zijn weer eens gaan slempen.
    Nou doei, xx en een neusje tot de 19e

• 11 December 2004 - 06:59

L1:

Het goede nieuws, 19 december is in Heerlen een koopzondag, dus jullie kunnen gewoon je boodschappen voor de week erop doen.

• 11 December 2004 - 08:56

Rianne:

lieve wien en pom, wat fijn dat jullie bijna terug komen! ik verheug me erop. liefs Rianne

• 11 December 2004 - 10:23

Chris:

ik ben bezig met jullie quiz, en heb ff een vraag over vraag 16: bedoel je daar baardhaar?

• 13 December 2004 - 11:28

Frans:

Hallo jullie,
    Mag ik de antwoorden ook gewoon hier op deze site antwoorden? dan hoef ik niet zo moeilijk te doen met email.
    Moeten wij nog iets speciaals voor jullie regelen?
    Tot zondag

• 13 December 2004 - 17:17

Robin:

hey,
    wieneke & sander. blij dat jullie anderweek dinsdag weer trug komen. en met floer gaat alles goed ik ben elke zaterdag naar floor gaan kijken als ik bij veerle ben uhm... wat hebben jullie toch een leuke poes ?

• 15 December 2004 - 10:31

Otto:

zo, het 'gefreeweel' moet maar eens afgelopen zijn, de 23e om 09:00 hebben we een afspraak en maandag de 3e januarai zie ik je om 08:30 geschoren, gewassen, geknipt en in fatsoenlijke kleding weer op kantoor, je krijgt een half uur om even je collega's bij te praten en om 09:00 staat peter monbailleu (theater h2o, mocht je het vergeten zijn) hier op de stoep, als je het wil voorbespreken, kun je me altijd bellen! innige groeten, otto

• 16 December 2004 - 13:59

VEERLE:

hey ik kan niet wachten tot zondag want ik wil heel heel graag weer zien en wien kijk maar uit want ik ga je dood knuffelen oke tot zondag dan he kusjes van je zusje doei veerle

• 17 December 2004 - 09:03

Shirley En Martijn:

De laatste paar dagen voor jullie! Geniet ernog maar even van... Wij hebben Cairns bereikt en kunnen nu weer relaxen na 4800 KM te hebben afgelegd. We vonden het geweldig in Sydney!. Hopelijk tot snel in het nieuwe jaar.

p.s. de groeten van de koala's.

liefs Martijn en Shirley

• 17 December 2004 - 10:01

Sanne:

hee! mochten jullie dit nog lezen voor de vliegreis terug; goeie vlucht en tot overmorgen!

• 20 December 2004 - 14:47

Frans:

Aan alle goede dingen komt een eind. Voor degene die het nog niet weten. Wienneke en Sander zijn gisteren zondag 19 december weer veilig en wel geland op Schiphol. Er was een klein ontvangst commitee aan wezig en menig traantje is geplengd.
    In Heerlen moet nu flink gerust worden om de vermoeienissen te boven te komen. Groetjes aan een ieder die regelmatig lezer was en speciaal aan degenen die regelmatig via deze mogelijkheid iets lieten horen.

• 22 December 2004 - 07:54

Rianne:

Lieve wien en pom, laatste berichtje op deze site. Wat zagen jullie er goed uit toen jullie uit die China Airlines kwamen. Helemaal gelukkig en lekker bruin! Fijn dat jullie er weer zijn. Ik kom graag snel een keer ons menneke Sjors voorstellen in Heerlen. liefs Rianne

• 27 December 2004 - 08:17

Saane:

Hee, jullie zitten gelukkig nu in Heerlen ipv in Azie, man man man, net op tijd naar huis gekomen!
    We zien ons wederom gauw

ps; wierrook is heerlijk!

• 02 Januari 2005 - 11:04

Rien:

Blij, dat ik jullie eerstdaags weer in levende lijve kan zien.
    Mijn p.c. heeft de laatste tijd de kuren, daarom ook geen berichtjes van mij de laatste tijd.
    Waaraan dachten jullie toen jullie die verschrikkelijke beelden van die ramp zagen?

• 04 Januari 2005 - 08:32

Roos 7boom:

Al het goeds toegewenst in 2005! Blij dat jullie weer terug zijn en niet meer in Azie zijn! Vreselijk!

• 16 Januari 2005 - 17:35

Saan:

hello vrienden, ben blij dat geer dr weer bent, we hebben al wat ouderwetse avondjes gehad ondertussen en ik hoop dat er nog velen volgen

ps; jullie zitten toch weer in de CET tijdzone;)??