Australie - OZ - Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu Australie - OZ - Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieneke, Sander, Frederique, Yves - WaarBenJij.nu

Australie - OZ - Down Under

Door: Wieneke en Sander

Blijf op de hoogte en volg Wieneke, Sander, Frederique, Yves

15 Oktober 2004 | Australië, Sydney

Lieve Mensen aan de andere kant van deze aardkloot........

Hier zijn we dan weer. Heeft even op zich laten wachten. Wanneer je onderweg bent met een budgetcamper heb je helaas geen internet aansluiting in de campervan. Gisteren hebben we met pijn in ons hart afscheid genomen van onze vriend op 4 wielen. En zijn we weer aangewezen op hostels en buscompanies.

We hebben toch samen zo'n 4.000 km (Sydney - Cairns) met elkaar aflegd. En als de muren oortjes hadden......... Pfff klinkt veel 4.000 km maar we hebben "gelukkig" nog 8.000 km voordat we de Kiwi's gaan bezoeken.

Wat hebben we allemaal gedaan en gezien langs de oostkust. We zullen jullie niet gaan vervelen met alles maar een paar hoogtepuntjes bij deze..............

* Fraiser Island; met een PGO-groepje in een 4x4 crossen en heel erg basic camperen (niet douchen, gat in de grond scheppen voor te ....)Op het grootste zand eiland ter wereld. Evenveel zand als de Sahara woestijn.
* Whitsunday Sailing, 3 dagen zeilen (hard werken)op de Otella racingyacht langs de mooiste eilanden met de meest witte zandstranden en azure blauwe zee.
* S.S. Yongala duiken, tussen de schilpaden en zeeslangen een groot wreck opzoeken op de zeebodem.
* Great Barrier Reef duiken, zelfs Wieneke heeft er haar 1e 12 meter duik gemaakt!
* Relaxen in Rainbow Beach, Port Douglas, Mission beach.
* Uit je dak gaan met heel veel Snake Bite's (incl. Miss. Wet-T-shirt, paaldansen en schuimparty) in Airlie Beach en Cairns.

Maar wat is nou echt verschillend met de Europeese kant van de wereld. Dan denk je na 4 mnd. door Azie gezworven te hebben weer ff terug te zijn in de "normale" wereld die ze Australie noemen. Nou hierdan Oz zoals wij het ervaren:
* Australie op en top Amerika, regeltjes regeltjes regeltjes, en iedereen dekt zich overal voor in.
* Overal waar je komt vraagt men: "Hey how are you today" Nu is het niet zo dat je eens uitgebreid kunt gaan zitten en gaan vertellen hoe het met je gaat........
* Alles is "No worries" of "Wicked"
* In de kroegen hoor je voornamelijk jaren 80, begin jaren 90 muziek. Erg leuk voor ons Oldies zoals we zijn.
* Alles en iedereen rijd hier in een 4x4, of heeft een witte auto.
* In de supermarkten verkopen ze geen alcohol.
* Ze hebben hier op elke straat hoek een drankenhandel waar je met de auto doorheen kunt rijden. Tja gemak dient de mens.
*Dan denk je dat je weg bent uit Azie en de mensen beter kunt verstaan........Not!!! Ze zijn onverstaanbaar.
* Oja misschien een gat in de markt. Bij de carwash zagen we het allernieuwste op het gebied van geurboompjes. Een autmaat met een pistool eraan en je kon je eigen geurtje uitzoeken en dan maar sprayen in je auto (hahahahaha we hadden de jellybeans)
* En ze hebben hier hele lekkere drankjes. Een soort Breezer maar dan met coffee, chocolate, caramel smaak :-) En niet te vergeten de snake bite. Halve liter bier met Strongbow (Sanne herken je het nog) en frambozen siroop. Oei Oei Oie It Kills you...

Nou tot zover onze bevindingen lang de oostkust. Volgend bericht zal vauit het warme droge rode "Red Center" zijn. We zijn erg benieuwd hoe deze tocht zal worden. Eens geen witte zand stranden en baluwe zee. Maar stof stof stof........ Morgen vroeg vertrekken we om 6.15 uur!! Hoezo vakantie???

Niet te vergeten!!!!!
Willen we nogmaals iedereen bedanken voor alle lieve, leuke berichtjes die jullie achterlaten op onze site. Al deze berichtjes zijn voor ons een hele goede steun in de rug. En kunnen we weer vooruit, en weten we dat we niet vergeten worden aan de andere kant van de wereld. We proberen de site zo goed als mogelijk bij te houden. Al is Australie een stuk moeilijker dan Azie. Met name het plaatsen van foto's mag je hier vaak niet eens doen (tja regeltjes regeltjes) Maar dan komen jullie deze maar gewoon gezellig eens bij ons bekijken als we weer in het Heerlense zijn. Tja nog maar 9 weekjes en dan zit ons avontuur erop.

Heel veel liefs Sander en Wieneke.

• 15 Oktober 2004 - 06:38

Sanne:

Hee mupkes, gullie ziet er goed uit! Leuke foto trouwens van de Beckmans Road ;) Dit deel van jullie reis klinkt echt super, kaloers vanuit herfstig Holland, dikke xxxx

• 15 Oktober 2004 - 12:24

Marie-josée:

Ha, bespeur ik iets, slaat de reismoeheid toe?? Nou ik zou toch nog even blijven zwemmen enzo want wij hebben de winterkleren al aan.Floortje trouwens ook buiten spelen wordt steeds minder aantrekkelijk!
    Tot gauw xxx van ons drieën

• 15 Oktober 2004 - 14:35

Zusje:

cool foto van jou sander en wien hoe veel van drinken heb niet op en die kemper is wel heel stom te zien hoor nou goed dan met mij gaat alles goed en met jullie gaat het wel goed denk ik, en tot volgende keer maar weer doei kusjes=xxx=veerle

• 15 Oktober 2004 - 15:10

Shirley & Tinus:

Ha Wienetje & Pomsch, goed om te lezen dat Down under jullie zo goed bevalt! Nog 5,5 week en dan gaan wij ook. Wij nemen de tips dan ook van harte. Jammer dat wij elkaar waarschijnlijk niet gaan treffen. Was ook wel eeeeeeeeeerg super geweest. Vanuit het Alphense is er weinig nieuws te melden.... alles gaat hier goed. Dikke kus ook van Hero

• 16 Oktober 2004 - 14:52

Wim:

Sander en Wieneke, jullie verslaggeving van de belevenissen in het verre oosten volg ik met interesse en nu lees ik dat Australie is aangedaan. Kirsten is 21 september vertrokken naar Sydney en staat nu op het punt om naar Melbourne te gaan.Ook zij verslaat haar belevenissen op deze site. Wat mijzelf betreft: ik maak gebruik van een 55+ regeling en mijn laatste dag bij Invista is 29 october a.s.. Marijke en ik denken om volgend jaar april Kirsten in Australie te gaan opzoeken.
    Vriendelijke groeten.

• 18 Oktober 2004 - 05:10

Frans:

Hallo, Goed te horen dat alles oke is. Natuurlijk zien we jullie als jullie terug zijn. Hier is het nog steeds lekker, wel wat koud (27 graden) maar de zon schijnt nog steeds elke dag. Gisteren zijn we met Daan en Tobby naar lake Kourna geweest. Die twee hebben van natte pootjes genoten. Nog ff en wij gaan 1,5 maanden op "vakantie" naaar Nederland. Wij vieren in elk geval Kerst samen. Oja hebben nu ook gras gezaaid.
    Veel plezier jullie

• 18 Oktober 2004 - 05:49

Elly:

Ik vind het heel leuk om jullie verslag te lezen. Ik ga hier nog elke dag in het zwembad, het water is wel wat afgekoeld. Paps heeft deze week een auto ongeluk gehad, gelukkig alleen materiele schade. De andere auto was wel total loss.
    Ik schrijf nog wel een 1 vinger mail, ooh ja 2 vingers nu.